divendres, 25 de març del 2011

Yes, I can. Història d'E



Em dic E. i sóc una nena de 22 mesos. Vaig a la guarderia de l'escola Abugida des del seu començament, al juny de l'any passat.
La meva història fins llavors és trista, com les de tants nens que viuen per aquí.
Vaig néixer amb la malaltia maleïda a Àfrica i en d'altres llocs, aquesta malaltia que no es diu en veu alta. Aquesta malaltia que estigmatitza i margina a qui la té. De fet sé que vaig haver de vèncer algun prejudici de les meves cuidadores, perquè ja se sap que els bebès som una xic bruts i el contacte físic és molt en una guarderia. I a alguna candidata a lloc de cuidadora de la guarderia li van donar immediata porta en dir coses com que els nens com jo havíem d'usar plats i gots separats de la resta.
A l'abril de l'any passat tots els nens que anàvem a començar en la guarderia passàrem un exàmen. La farenji que em va examinar va pensar que jo no anava a arribar a la inauguració de la guarderia, així de penós era el meu estat físic. El meu cos no aguantava el tractament sense menjar, i m'en anava. La farenji li va comprar a la meva mare un munt de papillas i de llet i li va dir que havia de deixar de donar-me el pit per no reinfectarme (de totes maneres no sortia gairebé res ja) i que havia d'encebar-me com a un porcellet.
I així ho va fer la meva mare, i vaig començar a millorar. I a dia d'avui estic esplèndida, com podeu veure en el vídeo.
Aquest dia, per cert, la meva mare -que pensa que sóc una princesa- no m'havia posat el meu vestit blanc sota el xandall...
No sóc un miracle.
No sóc una obra de caritat
No sóc una pobra nena malalta.
Sóc una nena feliç i sana, sí ; sana perquè tinc una vida la mar de normal. Com els altres nens de la meva escola que tenen el mateix que jo. Tots estem bé, tots som feliços.
Estem com haurien d'estar tots els nens al món: volguts, alimentats i estimulats.
Perquè no tenim la culpa d'haver nascut en la cara dolenta del món.
M'han dit que al juliol torna a la guarderia la meva farenji favorita. Ja veuràs que canviada em trobes, sòcia...