dimecres, 9 de març del 2011

Els primers dignipacks s'han rebut amb sorpresa i alegria



Ahir un equip de voluntaris de Mediterrània van distribuir els primers Dignipacks.
Aquí està la crònica directa relatada per Fiona, voluntària que va col·laborar en el repartiment:
"Va ser un gran èxit i el projecte va ser rebut amb mostres d'entusiasme.
Ángel-l'àngel de Zaqueo- ens va ajudar, la qual cosa va ser molt valuosa. Ell ens va aconsellar com coordinar el lliurament.
Les persones estaven molt agraïdes i moltes d'elles buscaven una simple xerrada.
Vaig parlar amb un jove nigerià que em va explicar la seva història detalladament. Em va dir que estava casat amb una dona russa i que tenia un nen petit.
A Rússia tènia un treball i una casa, però amb la promesa d'un bon treball va venir a Espanya. Al no poder obtenir els seus papers ha acabat en un menjador per a indigents. Em va explicar que no podia creure com havia acabat però que es considerava una persona molt positiva, així que esperava que algun dia hi hagués un bon futur a Mallorca per ell i per a la seva família.
Esperem que la petita ajuda que li hem donat sigui el principi d'alguna cosa bona.
El meu fill estava amb nosaltres aquesta nit i va fer un gran treball ajudant. En un moment donat em va dir: "Mamà, hi ha un senyor que quan li he donat el Dignipack m'ha dit "que Déu em beneeixi, guau...".
La veritat és que aquesta frase va ser molt repetida.
En general les persones sense sostre van estar una mica sorpreses amb els Dignipacks, però estaven realment feliços.
Un home es va posar molt content quan li vaig dir que hi havia un raspall de dents entre el material del Dignipack. Em va assenyalar les seves dents i em va dir: "realment em fa falta netejar-los", amb una cara molt feliç. Ens va donar les gràcies i es va anar.
Una senyora ens va preguntar si hi havia roba interior en la borsa, quan li vam dir que sí - un lot de 3 parells de calces- es va posar molt contenta.
Els voluntaris van reaccionar ràpidament quan es van enfrontar al fet que hi havia més homes que dones. Van llevar les compreses i les calces i van reconvertir els Dignipacks de dones en lots per a homes.
Els vam donar a les mares dels nens que hi havia a la cua uns jerseis fets a mà per una vaileta de Palma Nova i es van quedar molt felices amb ells. La nota trista és que ni el menjar ni els Dignipacks van arribar per a tots, perquè cada dia són més les persones que acudeixen a Zaqueo. .
Començàrem a repartir a les 5.30 i ens quedàrem sense res a les 7".

Zaqueo és una ong que reparteix des de fa anys menjar a Palma a mes de 200 persones diàries que estan en la indigència, i a la qual Mediterrània ajuda amb menjar també des de fa anys. Zaqueo no rep cap ajuda de cap institució pública.
http://www.zaqueo.org . val la pena llegir el seu web, i val la pena col·laborar amb ells.


Fotos: Angel -amb samarreta de ratlles- encarregat de Zaqueo, Fiona, Stella, Soren i Tom.