divendres, 20 d’agost del 2010

Un dia... rodó


Hola! Aquí estem els "bombons" de l'escola Abugida disposats a mostrar-vos el bé que ho passem en la guarderia. Els primers dies ploràvem un munt, perquè trobàvem a faltar a les nostres mamàs, a les quals sempre havíem estat aferrats. Tan aferrats que anàvem amarrats a la seva esquena amb una tela! Però mami no podia treballar perquè aquí l'escola comença als 7 anys. Encara sort que existeix aquest oasi a Etiòpia.
En uns dies deixàrem de plorar perquè descobrirem que mamà torna a buscar-nos sempre i que aquí ens estimen un munt. Això és un món màgic, ple de joguines, de seños afectuoses, de menjar bó, de roba neta, de música, gronxadors, contes, titelles i molts amics com jo amb els quals jugar!
A mi m'encanta jugar a les pilotes! És l'estona que més m'agrada del matí! En realitat, a tots ens torna bojos. De sobte les seños es miren i diuen alguna cosa així com "pilotes". Llavors treuen un munté de pilotes (en el meu idioma kuas) unes grans i altres petites, unes de gomaespuma i altres inflables, totes blenes perquè no ens fem mal, i ens posem contentíssims.
Al principi no sabíem molt bé jugar amb les pilotes. Solament els majors de la colla. Ara ja xutem, les llancem i les rebem (això àdhuc ens costa) anem a per elles i les hi portem a la seño, rodem sobre elles mentre ens aferran. Ens ho passem bomba!
Ja no em passo el dia pegat a l'esquena de mami. Ara jugo a les pilotes una bona estona cada dia! I se m'oblida que abans estava trist, que estic malalt, o la gana que vaig passar. Crec que aquestes pilotes són màgiques. Sí, això crec.
Hem sentit a les seños de pell blanca parlar entre elles (amb aquestes paraules rares que usen) dient "aquests me'ls va comprar la meva germana, aquells me'ls va regalar la meva compi Mª Carmen i aquests m'ho va donar Gema". Jo no sé els qui són aquestes, no m'assabento de res d'això, però m'ho passo en gran amb els meus amics jugant i crec que aquestes a les quals nomenen tenen alguna cosa que veure que jo em senti tan feliç. Què rebé!