dilluns, 7 de desembre del 2009

Els meus motius per apadrinar





Apadrinamients, per què ara, quins són els nostres motius? Fa molt temps, algú em va preguntar per què no es feien apadrinamients a Mediterrània, una cosa molt habitual en altres ONGs. Les raons eren moltes. D'una banda, com a organització de voluntaris que és, Mediterrània no té el personal per ocupar-se de fer fotos, gestionar cartes o similar que requereix el seguiment individual de tants nens. Per un altre, pensem, no era factible "discriminar" a uns nens d'uns altres. Com es podien seleccionar a uns sí i a uns altres no? No obstant això, ara estem proposant apadrinar a uns nens: 22 a l'escola Abugida i 10 a l'escola Birhan, encara que aviat se sumaran més. La raó? Ha estat la vida qui els ha seleccionat a ells. Perquè són els nens més desprotegits de les nostres escoles. Nens els pares dels qui estan malalts, o que estan a càrreg d'una àvia, encara que aquesta àvia només tingui una pensió de menys de 5 euros al mes. Nens dels qui es fan càrrec els seus germans majors, encara que aquests sol tinguin 17 anys i s'hagin convertit en involuntaris caps de família quan els seus pares s'han mort o els han deixat. Nens que estan acollits per una dona que els vol amb tot l'ànima, però que té altres quatre nens més i el marit dels qui no entén per què ha de donar de menjar a una altra boca, quan amb prou feines els arriba a ells. Nens a càrrec d'un pare malalt de sida que no ha deixat d'acudir al treball ni un sol dia i que els treu davant de forma exemplar, però que sap que pot tenir els dies comptats. Nens que són criats per mares malaltes de VIH, contagiades per un marit que l'hi va transmetre i que ja ha mort. Són nens amb circumstàncies especialment difícils en una situació ja difícil de per si mateix, doncs no oblidem que els alumnes de les nostres escoles estan escollits entre els més humils, els més desfavorits. Són nens que necessiten una mica més, i que sí són diferents pel dolent, han de ser-ho també per rebre una ajuda extra. Perquè ho mereixen, perquè es mereixen aquesta oportunitat. Perquè ni ells ni ningú es mereix viure en la pobresa extrema, ni ser un nen captaire al carrer. Perquè els seus pares es mereixen saber que, encara que els passi alguna cosa, encara que estiguin malalts, els seus fills van a estar cuidats. Jo no sóc imparcial. Per res. Conec a molts d'aquests nens. Conec a molts d'aquests pares. I tinc gravada a foc a la mare d'una d'elles. Li vaig jurar que li ajudaríem quan vam saber que ella estava malalta, molt malalta. I em sento orgullosa de Mediterrània, i que realment anem a ajudar-la. Perquè, per desgràcia, no tinc, ni Mediterrània té, aquesta vareta màgica que pogués guarir-la (tant de bo!) però sí li podem assegurar que els seus fills van a estar bé. Per això he apadrinat, per això espero que hi hagi més padrins. Jo tinc la sort que, si em passés alguna cosa, no deixaria a la meva filla indefensa. I només vull que aquests pares sàpiguen que si escau serà igual. Stefanie Milla